Zondag 13 januari jl. was alweer de derde editie van de kindermodebeurs Sunday School! De merken presenteerden dit keer de AW’19 collecties. Ik was er uiteraard weer bij om foto’s te maken en naderhand een verslag uit te brengen, in de vorm van een blog.

En vandaag heb ik eindelijk een moment van rust genomen om mijn indrukken over Sunday School te delen. Het thema was dit keer ‘Winter Wonderland’. De voorbereidingen voor deze beurs hebben voor de organisatie zo’n vier maanden geduurd. Petje af voor de drie heren die telkens alles tot in de puntjes regelen.

7:30 uur: zondagmorgen 13 januari

Het was nog hartstikke donker toen ik kwam aangereden op het parkeerterrein van De Fabrique. Een heel verschil met de afgelopen keer in juli, want toen was het zonnig en kon ik meteen buiten mooie foto’s maken. Dit is in het donker toch wel wat lastiger.

LRG_DSC09896

Ik ging op zoek naar de ingang. Daar was 1 van de medewerkers druk bezig om in een oud olievat een vuurtje te stoken.

LRG_DSC09924.jpg

Naast hem stond een speaker waar de geluiden van een enorme storm uitkwamen. Je kreeg hierdoor onmiddellijk een winters gevoel. Vlak voor de ingang stond een grote ijsbeer. Eenmaal binnen, kwam ik in het garderobe gedeelte en was er een heel team van medewerkers bezig om een lange gang vol met kleine lichtjes te maken. Dit zou binnen afzienbare tijd de toegang tot de beurs vormen. Aan het einde van de ‘verlichte tunnel’ liep ik Rob de Vos tegen het lijf (1 van de initiatiefnemers). Hij liep druk heen en weer en zei “goedemorgen Renate, ik kom zo bij je, maar heb nu even stress!” Dat geloofde ik maar al te graag. De beurs was nog volop in opbouw en over anderhalf uur zouden de eerste bezoekers al arriveren! Ik besloot vast om een rondje over de beurs te maken, zodat de routing er lekker in zou zitten voor de rest van de dag. Dat laatste kun je overigens wel vergeten hoor, want voor mij is het nog steeds een doolhof.

9:30 uur: aanvang beurs

LRG_DSC09926 2.JPG

In tegenstelling tot de zomer, stond er nu buiten geen lange rij. De bezoekers liepen rechtstreeks vanaf hun auto naar binnen en stonden in de hal te wachten tot ze door de verlichte ‘tunnel’ naar de beurs konden lopen. Aan het einde van de tunnel kon je naar links of naar rechts. Als je naar links ging kwam je in de voormalige ‘Perserij’ een enorme ruimte waar als nieuwkomer Scotch & Soda stond met hun bekende bus/ vrachtwagen die omgetoverd is tot stand. Daarnaast stond een enorme sneeuwbol waar je echt in kon om te springen in de sneeuw. Degene met de leukste foto, gepost op Instagram, kon een reischeque t.w.v. €750,- winnen van de reisorganisatie Tui.

LRG_DSC00040 2.JPG

LRG_DSC00041.jpg

LRG_DSC00042.jpg

IMG_0077
(dit was de winnende foto…)

10:00 uur: in Silo 36

Ik vond het nog best knap van mezelf dat ik per ongeluk in deze Silo terecht was gekomen, exact op dit tijdstip, want ik werd aangenaam verrast door een soort engelengezang. Het klonk zo ontzettend aangenaam, dat ik besloot om hier nog even te blijven. En wat bleek…. Het was de Amasing Girlband die op uitnodiging van Indian Blue Jeans kwamen zingen. Nadat voor alle vier de meiden het avontuur van Kinderen voor Kinderen was afgelopen, besloten Demi, Febe, Miencke en Puk een maand of vier geleden als vier vriendinnen door te gaan als ‘Amasing Girlband’. Tijdens hun eerste clip ‘Teamwork’ zie je de kleding van Indian Blue Jeans terug en zo ook bij hun geweldige optreden op Sunday School.

4995bfef-de3e-4b64-8bb9-61d18e4e777a.JPG

LRG_DSC09921.JPG

De hele dag liep ik over de beurs om zoveel mogelijk vast te leggen met mijn camera voor een sfeervolle reportage. Ik had toestemming om achter de stands langs, tussen alle kabels en openingen van soms maar 20 cm door te klimmen. Dat laatste zorgde overigens 1 x voor een klein oponthoud, toen ik bij een sokkenmerk met mijn statief tegen de benen aanstootte waarop maillots gepresenteerd stonden. Als een soort dominosteentjes vielen de benen stuk voor stuk om. En dat terwijl ik het liefst even onzichtbaar naar boven wilde klimmen… Het overzicht van bovenaf gaf een goede indruk van hoe druk het nu eigenlijk was. Het krioelde er van de mensen. Het was een groot sociaal gebeuren, waarbij iedereen de tijd nam om elkaar te woord te staan. Toen kwam het moment dat ik weer terug naar beneden moest…..

LRG_DSC00476.JPG

LRG_DSC00107.JPG

LRG_DSC00156.JPG

LRG_DSC09941.JPG

LRG_DSC00068.JPG

Wat nieuw was tijdens deze editie van de beurs, waren de pop-up modeshows van diverse merken, die om het uur gehouden werden. Ik vond dit origineel bedacht en de bezoekers werden om het uur verrast met wat kort amusement.

LRG_DSC09958.JPG
(pop-up show Frankie and Liberty)

Uiteraard was er ’s middags nog de grote Fashionshow JustbyManon i.s.m. Roel Ruyten. De locatie hiervoor was de ‘Winterlodge’, een prachtige witte ruimte met een witte catwalk. Helaas was er dit keer niet voldoende ruimte, zodat niet alle belangstellenden de show konden bijwonen. Ik hoop van harte dat er tijdens Sunday School 4 een grotere ruimte beschikbaar is, want persoonlijk vind ik de modeshow een hoogtepunt van deze beurs.

LRG_DSC00289.JPG(de kleinste modellen bijten het spits af tijdens de grote Fashionshow)

LRG_DSC00078.JPG

Wie van te voren een kaartje kocht voor Sunday School, kon direct een donatie doen aan Make-A-Wish Nederland. Een stichting die de liefste wensen vervult van kinderen en jongeren van 3 tot 18 jaar met een levensbedreigende ziekte.

Sunday School zou het eindbedrag verdubbelen en aan het einde van de modeshow bekend maken en overhandigen aan Make-A-Wish Nederland. Op de foto kun je zien welk fantastisch bedrag is opgehaald. En wat een mooi initiatief dat Sunday School deze geweldige stichting ondersteunt.

LRG_DSC00447.JPG

Over mooie initiatieven gesproken. Vingino was voor de tweede keer prominent aanwezig in een prachtige ruimte en presenteerde hun Warchild collectie: ‘Vingino // Warchild together for a better future’.

LRG_DSC00468.JPGIeder item uit deze bijzondere collectie draagt de naam van een kind uit een oorlogsgebied met een uniek verhaal. De gehele opbrengst van deze collectie gaat direct naar Warchild, zodat er weer een heleboel kinderen hulp en educatie aangeboden krijgen.

LRG_DSC09933.JPG

Mijn belangstelling ging ook zeker uit naar de lancering van de eerste kindermodecollectie van het merk G-Star Raw, een nieuwkomer op de beurs. Het merk zal twee keer per jaar een collectie uitbrengen voor zowel jongens als meisjes van 3 tot 16 jaar. De eerste leveringen zullen in juni van dit jaar zijn en ik kan alvast verklappen dat het er fantastisch uitziet.

Op de foto zien we 2 Sunday School modellen zittend op de grote versie van de G-Star mascotte: G-No. Deze mascotte wordt elk seizoen in een andere stof uitgebracht en staat voor kracht en vooruitstrevend leven.

De sfeer op de beurs was goed. Zowel bezoekers als exposanten reageerden erg enthousiast toen ik ze naar hun beleving vroeg. Sommigen lieten zelfs hun volle ordermap zien. Een enkeling vroeg mij de weg naar het toilet of naar de catering omdat ik in een sweater van ‘Sunday School liep. Helemaal precies wist ik het ook niet, maar samen kwamen we een heel eind. Het aantal beursbezoekers leek wel verdrievoudigd t.o.v. de vorige editie! Het aantal exposanten neemt per editie ook flink toe!

Gedurende de dag kwam ik Huub, Stefan of Rob voortdurend tegen, de organisatoren en tevens gastheren van de beurs. De heren zijn altijd even vriendelijk en belangstellend. Aan het einde van de dag konden ze wederom spreken van een zeer geslaagde beurs!

IMG_9921.jpg(v.l.n.r. een trotse Rob, Huub en Stefan)

Binnenkort wordt de beurs geëvalueerd met het gehele team van Sunday School. Want er zijn natuurlijk altijd verbeterpunten. Laat gerust een reactie achter onder mijn blog over jouw bevindingen van de beurs. Tips zijn natuurlijk ook altijd welkom.

Laten we er met elkaar voor zorgen dat Sunday School 4 weer een groot succes wordt! De vierde editie van Sunday School vindt plaats op 30 juni a.s.

Groetjes,

Renate
Talk About Style

PS: lees ook de blogs over Sunday School 3 op Bengels en op FashionUnited

Deel dit bericht, volg of like ons:
Facebook
Facebook
Instagram
Twitter
LinkedIn

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *